torsdag 25. september 2008

Syfornyelse


Jeg er spenn klar for litt fornyelser hjemme. Etter fem år her begynner det å bli tydelig at det er på tide å gjøre noe. Ting er slitt og skitne og litt shabby både her og der. Lørdag skulle jeg skrubbe ren en lav, dyp vinduskarm jeg plutselig så hvor groskitten var blitt
- vi sitter der ofte når vi kler på oss, og setter ofte ting der når vi skal rydde det unna gulvet.
For å forhindre videre rot etc, har jeg laget en pute med trekk på som gjør vinduskarmen til en hyggelig sitteplass istedenfor bare en lagerhylle, og forhåpentligvis vil det bli mindre fristende å slenge rot der. Pluss at det er enklere å vaske et madrasstrekk enn å skrubbe ned maling. Tro meg på akkurat det.
Stoffene er en blanding av Amy Butler og Joel Dewberry. Når jeg er helt ferdig, skal bunnen av trekket være i orange fløyel fra Ikea, jeg må innrømme at foreløpig ligger halvparten bare som et teppe over madrassen. Men dette blir fint!

Ingen kommentarer: