søndag 12. april 2009

Men jeg er ikke helt borte


Hvis noen fortsatt kikker innom: jeg har ikke sluttet å sy, altså.

Riktignok har produksjonen vært ganske laber de siste månedene. Jeg har vært mer opptatt av andre ting (som trening) igjen, og ikke minst har en påtvungen flytting og "nybygging" av syrommet tatt tid og krefter. Det er viktig å ha et trivelig og funksjonelt sted å sy, og det har jeg manglet en stund nå.

Men først og fremst har jeg slitt med bildene. Mobiltelefonen som sendte bilder direkte hit forsvant sporløst 3. desember. Speilreflekskameraet vårt ble overkjørt. Og jeg har ikke orket å installere den nye telefonen min på pc-en før nå.

Skjørtet over er et av flere jeg har sydd i vinter. Det første ble funky, det, men satt ikke helt til tross for at jeg fulgte instruksjonene i denne boken
så da jeg satt med dette fiiiine Burberry-aktige ullstoffet, klippet jeg etter et Burberry-kopiskjørt jeg snart har slitt i filler. Det funket fint, men fordi dette er et rent ullstoff, er det mindre stretchy enn det gamle skjørtet, og klenger seg til strømpebuksene på en irriterende måte. Min splitter nye syklubbvenninne sier at det vil føles større hvis jeg forer det, så det har jeg lovet meg selv å gjøre før høsten kommer. Jeg har pyntet det ganske enkelt, med to store, røde vintageknapper.

Ingen kommentarer: