fredag 18. september 2009

Prinsesse på vift II

Jeg har lenge ønsket meg en ny sminkepung. Denne (fra Weekend Sewing, hvilken overraskelse!) er i største laget. Men her skulle jeg avgårde på den første jenteturen på årevis, og da måtte jeg ha noe fint og nytt også før avreise. Jeg brukte altså heather Ross' mønster, som jeg bare delvis er fornøyd med. Mønsteret er bra, men instruksjonene er mer tungvindte enn nødvendig, tror jeg, og det blir ikke så pent som det kan bli å sy sammen delene i den rekkefølgen hun anbefaler. Neste gang skal jeg vrangsy fôr og utside, og heller feste glidelåsen for hånd på innsiden.

Utsiden er en rest brun microsuede fra Åhlens, og jeg har laget applikasjoner sammen med fine pyntesømmer. Innsiden.....oj, her ble det bråk. Som nevnt har jeg sikret meg det lengste stykket oransje hundestoff som var tilgjengelig på markedet. Lu er helt forelsket hun også, og jeg har i hovedsak tenkt å bruke mye av det på ting til henne. Blant annet en kjole hun har lovet å ha på.
Det er lett å tenke seg hvordan hun reagerte da hun så jeg hadde brukt av stoffet hennes!
Vi måtte sporenstreks ned i stofflageret og se hvor mye som fortsatt var igjen for å redde stemningen.

Og toalettvesken var helt perfekt passe stor for et par jentedager i London, når man reiser over med toalettsaker i miniforpakning for å få den gjennom sikkerhetskontrollen. Hvordan vi løste det på turen HJEM er en helt annen historie.

Ingen kommentarer: