mandag 12. april 2010

Til en bitteliten pike


Jeg trodde virkelig venninnene mine begynte å bli ferdiig med babyer nå. Vi er tross alt 40 og vel så det, de fleste av oss. Men nei. I november kom den lille jenta som har fått dette settet, i størrelse ca 9 mnd siden settet er svært så sommerlig.

Kjolen er fritt etter Børnetøj du selv kan sy. I tillegg har jeg sydd en liten bleieskjulertruse, som alle amerikanske babykjoler kommer med, og som jeg selvfølgelig har funnet mønster til i en amerikansk bok: Amy Butler's Little Stitches for Little Ones.

Uheldigvis så jeg på mønsteret og leste gjennom instruksjonene litt vel fort, og forenklet den på et vis jeg ikke burde ha gjort. Men hysj hysj. Ingen ser at det ene beinet er 2 cm videre enn det andre uansett.

Før jeg ga dem bort, satte jeg dessuten strikk nederst i beina, så de ble enda søtere.

Ingen kommentarer: