søndag 22. juli 2012

Fast fashion

Det begynte med et innmari fint silkestoff og en idé om at jeg trengte en deilig silkebukse å reise på ferie i og å ta på meg hvis myggen skulle bite. Og buksen ble fin, den, bare litt vel skimrende og litt vel, hva skal vi si, lite tilgivende overfor enkelte figurfeil. Så jeg trengte en litt lang og stor topp å skjule enkelte små problemområder med. Jeg fant noe som kanskje kunne egne seg i et Burda-blad. Men siden jeg ikke visste om jeg kler store topper med draperinger i halsen, måtte jeg kladde litt først. heldigvis hadde jeg akkurat nok bomullsjersery til et eksperiment – den var billig, og i en farge jeg slett ikke var sikker på at jeg kler.

Det var utrolig enkelt: To stykker stoff, sy sammen oppe og i sidene, og kante med tvillingnål. Og resultatet? Sjokkerende vellykket.l Fargen fungerte, og toppen satt som støpt, og det på en drøy time fra begynnelse til slutt. Når sant skal sies, ble eksperimentet mer vellykket enn det ordenglite forsøket, i et finere, mykere viscosestoff.

Og begge ble så vellykkede at jeg nå er på jakt etter et mønster til samme type topp, bare med lange ermer.

Ingen kommentarer: