torsdag 12. august 2010

Lille Prinsesse

Siste maniske syinnsats før ferien har naturligvis vært i bruk noen uker når dette når internettet: En spontansydd singoallakjole til Lu, som for tiden er en god krysning av Lille Prinsesse og Prinsessen på Erten, dog uten unntak alltid iført Lynet McQueen-truser i guttemodell under sommerens utallige kjoler.
Stoffet er...nok en gang Heather Ross. Jeg skal snart ta en pause. Må bare fikse opp et barnerom og noen små quilter først.
Kjolen ble fin til slutt, men i hastverkets navn gadd jeg ikke dobbeltsjekke tutorialen jeg har brukt før, og sydde ermene på feil vei. Syntes den ble litt rar i halsen, men det tok altfor lang tid før jeg ga meg, og dertil altfor mange sømmer å sprette opp til slutt. Ikke minst fordi jeg på et tidspunkt droppet ermene og sydde inn kantene på bolen...for så å sprette opp igjen. Ikke si til noen at prinsessen på toppen av det hele er opp ned.






Ingen kommentarer: