søndag 20. februar 2011

Sjøhesten i våre hjerter

Det kom nesten til håndgemeng mellom Lille Lu og meg over Heather Ross' sjøheststoff fra Mendocinokolleksjonen da jeg skulle sy sengeteppe til dobbeltsengen ifjor vår. Heldigvis klarte jeg å spore opp en meter til, på selg til og med tror jeg, og under løfte av at hun SKULLE få en sjøhestkjole, fikk jeg allernådigst klippe opp den forrige meteren.
Dette stoffstykket har altså ligget i sybunkene siden ifjor sommer, og nå er det blitt til en kjole. Jeg har brukt Heather Ross' Flower girl dress-mønsteret igjen, det er enkelt og fanger essensen av småpikekjole. Jeg forsøkte meg uten glidelås denne gangen, men det var ikke Lu fornøyd med, så den måtte klippes opp bak for å installere en. FINNES det en enkel måte å sy glidelås på som ikkeinnebærer håndtråkling? Jeg tror ikke lenger det. Og jeg innser at det går fortere å håndtråkle enn å plukke opp igjen sømmer.
Og det som virkelig går fortere, og blir penere, er bruk av overlockmaskinen der det lar seg gjøre. Ah!

1 kommentar:

Therese sa...

<3
Nydelig jente i en helt herlig kjole :)