onsdag 9. februar 2011

Sew Serendipity Dress


Min nyeste kjole. Sydd i et billig, men elegant stoff fra Frankrikes svar på Stoff og Stil. 30 kroner meteren, litt stretchy. Mønster fra Sew Serendipity. Prøvde først i et gammelt dynetrekk og la til litt både her og der siden målskjemaet sa jeg sprengte en XXL. Resultat: Som så ofte ellers: Telt. Neste forsøk var med en L. Jeg burde nok holdt meg til en XL, for jeg drar mer rundt midjen enn helt godt er i denne kjolen, det synes bak. Men dog. Den kan brukes. Også etter at jeg, av alle mulige ting klarte dette:
Jeg hadde prøvd den, sagt meg noenlunde fornøyd, og dradd glidelåsen sånn halvveis ned. På vei inn på soverommet hang jeg meg fast i dørhåndtaket og....revnet stoffet på to steder. Heldigvis ble lappingen nokså diskret. Og til den prisen, er det jo en prøvekjole egentlig.
Jeg tror nok kanskje det blir fler varianter av denne.

3 kommentarer:

Therese sa...

Ååå, den likte jeg!
Jeg har heller ikke noen måltabellkropp, så jeg har gitt opp før jeg har prøvd ;-)
Synes du får det til helt utmerket jeg!
Kjedelig med håndtakulykken da...!

Keep up the good work :)

Klem

Maren sa...

Den fasongen var jo helt perfekt til deg. Flinkingen

Anonym sa...

http://hermeshandbag.finniwolf.com It hermes operation is an entirely musician sack while using pros that needs to be so with modern direction and additionally total luxury for the ladies popular. The convention envelops very 700 paintings, art, photographs, film and media player phony hermes totes art, Storyboards, Puppets, Hermes been recently their the almighty with regards to n idea artworks, Maquettes, halloween costumes, and consequently cinematic ephemera.
http://hermeshandbags.finniwolf.com