fredag 18. september 2009

Prinsesse på vift




Hvem som er prinsessen, kan vi sikkert diskutere. Men Svava (4 1/2) trengte en gave hun også. Mammaen rakk ikke å svare på spørsmålet om hva hun likte før jeg var nødt til å ta sjansen og sette igang. Men da svaret kom, forsto jeg at jeg ikke var helt på jordet:

"Rosa er den eneste fargen i ordforrådet hennes. Alt prinsesselig er riktig."

Den lille vesken er full av små eksperimenter. Jeg liker å sy til barn, sånn sett. Det er et lite format å leke seg med ukjente ting på.

Vesken er sydd av et vintage ulltweedstoff etter en venninnes bestemor. På den ene siden har jeg "tegnet" på frihånd med Janome-maskinen og stoppefoten der. Gøy! Dessuten har jeg brukt en annen skrift enn jeg har brukt tidligere, og jeg synes den ble fin til dette.


Lommen på den andre siden er fuyll av påsydde bånd. På det nederste, et gyldent satengskråbånd, har jeg til og med sydd mønster på selv -- kronene er det Pfaffen som står for. Fint?
Svava tok den med på skolen dagen etter at hun fikk den.




1 kommentar:

Marit sa...

Wow, for en interesant blogg du har. Nå har jeg kost meg her så lenge at ungene står i fare for å bli sein på skolen..... Kommer tilbake ved en senere anledning