mandag 30. mai 2011

I boks

I julenummeret av Marie Claire Idées hadde redaksjonen satt sammen noen helt vidunderlige små hobbygavebokser som jge falt helt for. Men det ble vår før jeg hadde anledning til å gjøre noe med saken. Samtidig drev jeg storopprydning og fant mange skoesker jeg kunne kvitte meg med. En av dem fikk nytt liv istedenfor å havne i resirkuleringskverna.
Væpnet med tekstillim og søte fat quarters fra Stoff og Stil, klippen og limte jeg stoff fast på utsiden av både eske og lokk. Det finnes med korrekte måter å gjøre det på, har jeg oppdaget siden, men det holdt så vidt mål.
Jeg ville at boksene skulle være like fine inni, og hentet frem en pakke scrapbookpapir fra Amy Butler. Scrapbooking driver jeg ikke med, men en kvinne trenger alltid litt fint papir i bakhånd. Det er nesten like bra som stoff. Til slutt limte jeg litt blonde langs kanten på lokket, og fylte den med garn i matchende farger. Voila, en gave til en ihuga strikker.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fin! Har du lyst til å fortelle hva de "korrekte måtene" å få stoff utenpå bokser på er?

Sarah H sa...

Ja, men nå husker jeg ikke hvor jeg så oppskriften på det.