torsdag 2. juni 2011

Enhjørning!

Jeg tror aldri jeg blogget denne kjolen da jeg sydde den ifjor. Jeg husker ikke om Ls snakk om "ENørninger" gjorde at jeg bestilte stoffet, eller om det var min evige fascinasjon for Heather Ross's stoffer som bragte den i hus; uansett, dette er Ls Enhjørningskjole. Mønsteret er, som det så ofte er blitt siden, fra samme Ross.
Ett år senere har hj-lyden fått plass i enhjørningens navn, og kjolen er like stas.

I don't think I ever blogged this dress when I sewed it up last year. L loved her orange "Dog Dress" so much that when she started talking about "Uniorns" -- I ordered the lovely Heather Ross unicorn-fabric. The pattern is, fittingly enough, Ross' Flower Girl Dress - my go-to pattern for L's dresses these days. They look great, and comply with all her requirements for a usable dress.
One year later, the "c" in "unicorn" has found its place, and the dress is still in use.

Ingen kommentarer: