lørdag 23. mai 2009

Weekend Sewing

Eller: "Hjemme-alene-søm." Jeg har en hel helg helt for meg selv. Og syr som en gal. Her er min første bluse noensinne, og mitt første forsøk fra Heather Ross-boken. Visstnok er denne blusen det første alle prøver seg på. Jeg har brukt et gammelt dynetrekk og en rest av lyselilla bomullslerret.
Jeg forstørret mønsteret en del for å være sikker på at det ble plass til meg, men jeg begynner å lære nå: Selv om målebåndet sier at jeg sprenger en mengde størrelser, blir klærne store nok likevel. Neste gang skal jeg følge det opprinnelige mønsteret. Selv etter å ha tatt inn en masse i sidene og ermene, samt sydd innsnitt i ryggen, er denne fortsatt mer posete enn den trenger å være.
Likevel er den deilig å ha på seg, myk og lett og luftig, og den gir meg en følelse av avslappet 60/70-tallseleganse når jeg har den på meg. Sammen med shorts og ballerinasko er den feriestemning i et nøtteskall.

Ingen kommentarer: