lørdag 23. mai 2009

Why don't you get a real job?




Denne vesken har jeg tenkt på en stund. Jeg trengte ny vårveske, og jeg ville at den skulle være rød for å matche kåpen min og ha ett grafisk uttrykk. Pluss at jeg har tenkt en del på å bruke tekst i prosjektene mine.
Det røde mikrofiberstoffet hadde jeg allerede, det er i en perfekt brannbilrød farge. På Etsy fant jeg to Alexander Henry-stoffer som ville friske den opp: Starling til foret og Mod Dot til kontraststoffet.

Jeg hadde tenkt å finne en tekst å stemple selv. Så oppdaget jeg Papersprout på Etsy: En high school-jente i Texas som håndtrykker de lekreste bånd. Vanligvis bruker hun bare enkeltord, som Congratulations etc, men jeg tusket meg til en spesialbestilling.

Og teksten? Den er fra en av mine favorittsanger av Laurie Anderson, "Baby Doll":
I don't know about your brain
but mine is really bossy....
And I find all these messages
Scribbled on wrinkled up scraps of paper
And they say things like:
Why don't you get a real job?

Vesken ble til under en aldri så liten symaraton med en god venninne: Vi sendte menn og barn på Hoppeloppeland og forskanset oss i kjelleren i noen timer.
Modellen er "Pleated Beauty" fra Amy Karols "Bend The Rules Sewing." Selv om den ikke akkurat har et karrierebudskap, er det faktisk plass til en laptop i vesken. Jeg gleder meg til mandag!

1 kommentar:

Reidun sa...

Så utrolig stilig å bruke teksten fra favorittsangen på denne måten!
Fin veske!