torsdag 15. april 2010

Den som venter på noe godt...

Mitt skjørt

Bodens "Fun Skirt"

....venter ikke forgjeves. Også dette prosjektet har ventet lenge på å komme igang.
En gang hadde jeg det perfekte tweedskjørt. Knekort, a-formet, og akkurat den perfekte mellomtingen mellome svart/grått/brunt, så det kunne brukes til alt, hele tiden. Det ville vært for lite nå, og utslitt ble det.

Jeg har hatt en rekke forsøk på å erstatte det i skapet mitt.
Så begynte to av mine kolleger å svinse rundt i hvert sitt helt fantastiske akkurat riktige tweedskjørt, med utrolig kule applikasjoner på. Og så oppdaget jeg Bodens "Fun Skirts," som kommer hvert år med fantastiske design.

Jakten begynte. Først på det perfekte tweedstoff. Det fant jeg på en restehenger i Tyskland ifjor sommer. Så på det riktige stoffet å applikere med. Det fant jeg omsider på Stoff og Stil (og oppdaget at det heter Olivia fra Wyndham fabrics ved en tilfeldighet). Og til sist: Det riktige mønsteret. Sistnevnte fant jeg sånn noenlunde i malen på boken 491/2 Skirts, men jeg skal være den første til å si at dette er mildt sagt modifisert.
Og altså: Omsider kan også jeg trippe rundt i et überkult tweedskjørt som passer til absolutt alt igjen. Me like!

Ingen kommentarer: