fredag 23. april 2010

Stifte, stifte, sa kjerringa

Møt min nye venn......
MØBELSTIFTEMASKINEN! Jeg burde ha hatt en sånn for lenge siden. Og strengt tatt viser det seg at jeg har hatt en lenge og; jeg hadde hørt ryktene om at det fantes en i en kasse i garasjen, men ikke funnet den. Troen på at dette ryktet var sant, er forhåpentligvis grunnen til at jeg ikke har gått ut og kjøpt min egen for lenge siden. For de er ikke dyre. Og et uant antall problemer er heretter blitt noe å glede seg over. Nå går jeg rundt i huset og ser på alle tingene jeg bare kan stifte, stifte, stifte.



Jeg begynte med en puff. Den kunne jeg godt klart meg uten stiftemaskinen med, men det sparte meg for 16 sømmer og en del stoff. Slik så den ut. Men nå er jeg lei av hvitt, og vil ha farger. Igang med seg!
Dette er en Ikea-puff, Bromma. Jeg tok målene sånn omtrent nøyaktig, og klippet ett stykke stoff på 85x65 cm, samt fire sidestykke som var 17 cm brede. Jeg rundet av hjørnene med en asjett og sydde sammen, før jeg stiftet på.
Underdelen tok jeg også mål på, klippet fire stykker som var 40 cm høye for å ha litt å gå på, som jeg faldet med en overlocksøm siden stoffet var så kraftig før jeg sydde dem sammen og tredde over puffen og.....stiftet i vei.
Slik ser den ut nå. Ordentlig luksen!




Ingen kommentarer: