søndag 27. juni 2010

Søndagsgiraff


I Sy-land er singoallakjoler det siste store for småjentene. Jeg ble inspirert jeg også, en søndagsmorgen. Til og med til å sy i jersey, det gjør jeg aldri, men jeg hadde rasket med meg en søt rest fra Stoff og stil. Fant en enkel tutorial på nettet:
Klippe, klippe, spørre Lu:

-Skal vi ha noe på den? En fugl? Eller et eple?

- En giraff!

Å finne bra giraffer på nett var ikke lett, den jeg likte best var for liten, så jeg tegnet på frihånd en større versjon av den på vliesofix og strøk det på et rutete loppemarkedsstoff.

Sy sy sy -- det er på dager som dette jeg ønsker meg overlockmaskin og husker hvorfor jeg ikke syr i jersey, å overlocke på vanlig maskin taaaar såååå laaaang tiiiiiiiid.

Men vumm, vumm, vumm, så var den ferdig, og det var kanskje like greit at Lu ikke ville ha den på før imorgen, for stoffet hadde noen støv- og skittmerker på innsiden og hadde godt av en liten vask jeg hadde hoppet over i iveren.

3 kommentarer:

Fit mum sa...

Åh, den var nydelig!!
Hvor er tutorialen?? Link er obligatorisk ;o)

jen sa...

I wish I could understand your blog, but thanks for your comment on mine today! Always glad to have a new friend!

Therese sa...

Så skjønn! Du er så flink til å sy, jeg er bittelitt misunnelig ;-)