onsdag 26. august 2009

Klart for quilting

For og baksidene på barnesengeteppene har vært ferdige en liten stund nå. Baksiden på det stripete og fargerike er en rolig grønn, med en patchworkstripe på hvit bakgrunn for å gjøre det litt morsommere. Stripen har jeg klippet fra "overskuddet på forsiden; lengdene der var variable.

Det hvite teppet med applikasjoner har fått en sjokkrosa bakgrunn. Jeg har laget små miniblokker av smårester, rimelig på måfå og uten skjærekniv og målebånd. Det går an (hvis du ikke er altfor perfeksjonistisk).



Sånn ser toppen på det applikerte ut nå. Jeg har visst glemt å ta bilde av detaljene på det; hver stoffbit er sydd fast med hver sin søm, til sammen 12 forskjellige sømmer. Noen av bitene har også fått en strofe fra en barnesang som passer til motivet.



Fargerike striper! Egentlig skulle dette være "overskuddsprosjektet," det ekstra, men jeg lurer nesten på om det stripete er favoritten min nå.






1 kommentar:

Anonym sa...

Dette stripete sengeteppet er min favoritt. Det er bare nydelig!!!
Leneh